واکنش نتانیاهو و سران اسرائیل به کشته شدن هشت نظامی رژیم صهیونیستی در رفح ارتش یمن دو کشتی عازم اسرائیل را غرق کرد (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) قاضی‌زاده هاشمی در میزگرد اقتصادی: خط فقر مطلق را اصلاح می‌کنیم | پیش‌بینی نظام جبران پورمحمدی: برنامه ششم زیر ۳۰ درصد اجرا شده است + فیلم دیدار علی باقری و رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه یورش پلیس سوئد به تجمع حامیان فلسطین در استکهلم نحوه هلاکت ۸ نظامی اسرائیلی به روایت رسانه‌های عبری واکنش روسیه به بسته جدید تحریمی انگلیس حمید نوری کیست؟+بیوگرافی زلنسکی:پیشنهاد مورد توافق همه برای پایان جنگ به مسکو می‌دهیم الحوثی: پیام حج، کمک «صادقانه» به ملت فلسطین است حمله موشکی مقاومت عراق به یک هدف حیاتی رژیم صهیونیستی + فیلم «کامالا هریس» از اعطای کمک ۱.۵ میلیاردی آمریکا به اوکراین خبر داد پورمحمدی: مشی نظام تحمل و مدارا بود | آن‌ها خشونت را شروع کردند پزشکیان: صدای اقوام در ریاست‌جمهوری خواهم بود اذعان ارتش رژیم اسرائیل به هلاکت ۸ نظامی صهیونیست در رفح جلیلی: حجاب و فیلترینگ، پاسخ فرهنگی دارد نه امنیتی + فیلم سرایا القدس کوادکوپتر رژیم صهیونیستی را ساقط کرد قالیباف: یک مدیریت قوی توان اجرای برنامه هفتم توسعه را دارد + فیلم حمله قسام به اشغالگران در محور نتساریم با موشک‌های رجوم + فیلم
سرخط خبرها

کدام رئیس‌جمهورهای ایران در دوران ریاست خود، به شهادت رسیدند؟ | رئیسی دومین رئیس‌جمهور شهید ایران

  • کد خبر: ۲۲۹۲۰۸
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کدام رئیس‌جمهورهای ایران در دوران ریاست خود، به شهادت رسیدند؟ | رئیسی دومین رئیس‌جمهور شهید ایران
حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه، عصر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند.

به گزارش شهرآرانیوز، متاسفانه عصر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شب میلاد امام رضا (ع) بر اثر سانحه هوایی برای هلی‌کوپتر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و هیأت همراه ایشان در مناطقی از استان آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند.  ایشان دومین رئیس‌جمهور شهید ایران به شمار می‌روند.

اولین رئیس‌جمهور شهید ایران که در دوران ریاست خود به شهادت رسید، شهید محمدعلی رجایی بود. او در سال ۱۳۱۲ در قزوین متولد شد. محمدعلی رجایی در سال ۱۳۵۸ به عنوان سرپرست آموزش و پرورش در دولت موقت فعالیت داشت و در ادامه کفیل و وزیر این وزارت­خانه شد. وی در دوره اول انتخاب مجلس شورای اسلامی نامزد حزب جمهوری اسلامی بود و به نمایندگی مردم تهران انتخاب شد و به عنوان اولین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی انتخاب شد. وی پس از برکناری و فرار بنی‌­صدر، در دومین انتخابات ریاست‌جمهوری به این سمت انتخاب شد و به عنوان رئیس‌جمهور مکتبی شناخته شد.

رجایی در کمتر از یک ماه پس از احراز سِمت ریاست‌جمهوری، در یکی از جلسات شورای امنیت ملی در ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه روز یکشنبه هشتم شهریور ۱۳۶۰، به سبب بمب‌گذاری مسعود کشمیری یکی از عوامل نفوذیِ سازمان مجاهدین خلق در ساختمان نخست‌وزیری، به همراه محمدجواد باهنر، نخست‌وزیر و وحید دستجردی رئیس شهربانی کل کشور و گروهی دیگر به شهادت رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->